poradnik

Jak przeprowadzić ofertę publiczną ICO?

Jak przeprowadzić ofertę publiczną ICO?

Zakup akcji konkretnej firmy jest rozwiązaniem starym jak świat, które pomaga jej rozkwitnąć. Nowoczesną form inwestycji kapitału jest ICO. Na czym ono polega i jak je przeprowadzić?

W rzeczywistości mogą być one szkodliwe dla niektórych firm: poświęcisz czas i pieniądze na kampanię, tylko po to, by ostatecznie nie uzyskać wystarczających funduszy. Niektórzy właściciele startupów uważają, że ICO jest narzędziem dla każdego projektu. Pozwala szybko zebrać pieniądze, ominąć długi i kosztowny proces rejestracji oferty publicznej w organach regulacyjnych.

Podobnie jak wszystko inne w branży kryptowalut, etos ICO szybko się kształtuje. Istnieją nieformalne standardy, które odgrywają obecnie rolę de facto wymagań dla udanej kampanii. Pierwszym i najważniejszym wymogiem jest generowanie wartości dla użytkowników. 

Autentyczność i przejrzystość należą do podstawowych filarów społeczności kryptowalut, w tym na rynku ICO. Z tego powodu ICO, którego jedynym celem jest wzbogacenie właścicieli projektów kosztem współtwórców, nie otrzyma żadnej pozytywnej uwagi. Dlatego przed podjęciem decyzji, jak przeprowadzić sprzedaż tokenów, należy się zastanowić i rozważyć, czy w ogóle powinniśmy ją przeprowadzić.

Czy powinienem zatem przeprowadzić kampanię ICO dla mojego produktu?

Zależy to od tego, czy możesz zintegrować kryptowalutę, sprzedawaną podczas crowdsale ze swoim produktem. Niezależnie od wszystkich innych czynników, które mogą mieć wpływ na konkretne ICO, jest jedno pytanie, które każdy startup powinien zadać sobie, zanim zdecyduje się na prowadzenie kampanii.

Chodzi o to, czy token cyfrowy ICO można zintegrować z modelem biznesowym w znaczący sposób, np. wartość Ethersów - tokenów, które zostały wydane podczas ICO Ethereum - były silnie zabezpieczone faktem, że wymagano ich do uruchomienia DApps w sieci. Z drugiej strony, jeśli jedyną możliwością użycia Twojej monety jest kupno i sprzedaż na giełdzie, praktycznie gwarantuje to, że cena spadnie wkrótce po zakończeniu ICO. W związku z tym kampania raczej nie spotka się z zainteresowaniem ze strony wymagających użytkowników.

Podstawowym problemem każdego tokena cyfrowego wydanego podczas ICO jest to, że znajdzie się pod ogromną presją spekulacyjną, gdy tylko trafi na rynki. Jedyną rzeczą, która może temu przeciwdziałać i zapobiec wylądowaniu tokena jako bezużytecznej sztuczki, jest podobny poziom popytu na niego. A popyt ten można wytworzyć tylko dzięki rzeczywistej użyteczności.

Podsumowując, jeśli uważasz, że użycie zdecentralizowanego tokena może zwiększyć wartość Twojego produktu lub jest to jego podstawowa część - zapraszam do lektury. W przeciwnym razie prawdopodobnie istnieją lepsze sposoby na zebranie funduszy na swój projekt, takie jak zwykłe stare finansowanie społecznościowe lub sprzedaż akcji.

Na czym powinienem się skupić przed uruchomieniem ICO?

Przed uruchomieniem ICO należy ustalić sposoby definiowania i komunikowania się, kto pracuje nad produktem, jakie są cele projektu i co z niego wynika dla współpracowników. Praktyka wielu udanych kampanii ICO pokazuje, że zespół, cele i ochrona interesów inwestorów to trzy tematy, które najbardziej interesują publiczność. Z tego powodu muszą być jasno określone i wyartykułowane dla publiczności przed uruchomieniem ICO. Przyjrzyjmy się każdemu po kolei.

Jak wykorzystać zespół w kampanii ICO?

Unikaj zatrudniania nieznanych członków zespołu. Z punktu widzenia inwestora świetny zespół stojący za projektem jest jednym z najważniejszych czynników przy podejmowaniu decyzji o wniesieniu wkładu w ICO. I odwrotnie, niesprawdzony lub co gorsza, anonimowy zespół prawdopodobnie posłuży jako główna czerwona flaga i powstrzyma ludzi przed inwestowaniem. W związku z tym bardzo ważne jest, aby lista wszystkich głównych członków zespołu wraz z ich twarzami i profilami w mediach społecznościowych była otwarta dla każdego potencjalnego współpracownika. Jednym z przykładów ICO z powodzeniem wykorzystującym znakomity zespół jest ICONOMI. Członkowie tego projektu byli znani z tego, że stworzyli Cashila, projekt działający od 2014 roku. Oparcie swojej reputacji na nowym ICO pomogło im zdobyć ponad 10 milionów dolarów.

Jednak nie wszystkie zespoły są sobie równe, a w niektórych projektach może brakować profesjonalistów na wysokim poziomie. Ale zawsze możesz poszukać odpowiednich specjalistów w branży i zaangażować ich jako doradców projektu, co często wystarcza, aby zapewnić zaufanie odbiorców. Inną ważną rzeczą jest unikanie dużych zmian w zespole w okresach bezpośrednio przed i w trakcie kampanii: może to spowodować spadek zaufania inwestorów i spowodować gorsze wyniki ICO.

Jak zakomunikować odbiorcom cele projektu?

Upewnij się, że Twoje cele są jasno określone i realistyczne, ponieważ to bardzo ważne zadanie. Nierealistyczne lub niejasne cele są głównym czynnikiem zniechęcającym do inwestycji, ponieważ sprawiają wrażenie, że zespół albo nie wie, co robi albo co gorsza, próbuje aktywnie oszukać ludzi z ich pieniędzy

Z tego powodu konieczne jest przygotowanie whitepaper’a i roadmap’a przed uruchomieniem ICO. Whitepaper musi jasno określać techniczne aspekty produktu, problemy, które zamierza rozwiązać oraz sposób, w jaki ma je rozwiązać. Podobnie roadmap musi zawierać jasno zdefiniowane i realistycznie osiągalne cele oraz ich ramy czasowe. Oczywiście zarówno zespół, jak i whitepaper zajmują tylne siedzenie przy weryfikacji koncepcji. Możliwość zaprezentowania publiczności działającego, przetestowanego produktu jest najlepszą rzeczą, jakiej możesz sobie życzyć przygotowując się do ICO. W takim przypadku zdecydowanie wskazane jest, aby głównym celem kampanii był prototyp, co pozwoli zbudować zaufanie inwestorów.

Jak chronić interesy inwestorów?

Premie dla wczesnych inwestorów, portfel depozytowy dla składek i proces zwrotu środków w przypadku niepowodzenia. Ostatnim, ale nie mniej ważnym aspektem jest określenie warunków dla inwestorów. Wczesne zniżki dla inwestorów, które wnoszą wkład w pierwszych dniach kampanii są w zasadzie koniecznością. Inną konwencją, która stała się de facto wymogiem jest gromadzenie całego wkładu w portfelu depozytowym z wieloma podpisami, w którym wszystkie nazwiska wszystkich posiadaczy kluczy są podawane do wiadomości publicznej. Niektóre z tych kluczy muszą być w posiadaniu osób, które w innym przypadku nie są zaangażowane w Twój projekt, co stanowi dodatkową gwarancję bezpieczeństwa funduszy inwestorów. Powinieneś także upewnić się, że istnieje proces zwrotu środków ich ofiarodawcom - zawsze istnieje możliwość, że nie osiągniesz celów i będziesz zmuszony do wycofania kampanii.

Jakie czynniki są ważne podczas rzeczywistego ICO?

Najważniejsze są wyczucie czasu i dobra komunikacja. Może być kuszące, aby jak najszybciej rozpocząć sprzedaż publiczną, jednak w większości przypadków ICO są ograniczone w czasie, co oznacza, że ​​musisz być przygotowany - stąd ważny jest czas. Najważniejsze rzeczy do omówienia to te wymienione powyżej: zespół, cele i warunki inwestorów. Oznacza to, że rozpoczęcie kampanii powinno być bezpieczne po ich ustaleniu, co może zająć około dwóch do czterech miesięcy od rozpoczęcia projektu.

Kolejnym ważnym aspektem kampanii jest PR. Uzyskanie wystarczającej uwagi jest w rzeczywistości jedną z najtrudniejszych części, ponieważ rynek rośnie i prawie każdego dnia pojawia się ICO. Pamiętaj, aby stale komunikować się z odbiorcami zarówno przed kampanią, jak i w jej trakcie. Pomoże to przyciągnąć więcej osób na pokład, a także zapewni informację zwrotną, umożliwiając wprowadzanie ulepszeń podczas trwania ICO.

Głównymi kanałami komunikacji są tutaj media społecznościowe - Twitter i Facebook oraz fora - Bitcointalk i Reddit. Rozważ opcję zatrudnienia specjalisty, którego jedynym zadaniem będzie monitorowanie i uczestnictwo w dialogu z odbiorcami w tych witrynach - nie ma nic gorszego niż niepowodzenie dobrze przygotowanej kampanii z powodu braku zasięgu.

Czy są jakieś specjalne narzędzia do lepszych kampanii ICO?

Tak, istnieją platformy ICO, takie jak Waves. Istnieją specjalne platformy, których głównym celem jest ułatwienie zarówno procesu uruchamiania ICO, jak i inwestowania. Działają podobnie jak Kickstarter, który łączy różne projekty finansowania społecznościowego i ułatwia współautorom znalezienie tych, w których chcą zainwestować.

Platforma Waves jest jedną z największych tego typu platform. Pozwala każdemu - na przykład młodemu startupowi Blockchain - skonfigurować cyfrowy token w zaledwie kilka minut i prawie bezpłatnie. Te tokeny mogą być następnie notowane na własnej giełdzie Waves - aby łatwo je znaleźć dla chętnych inwestorów. Pozwala to firmie zabezpieczyć niezbędne finansowanie. Takie podejście może zaoszczędzić dużo pieniędzy i wysiłku w porównaniu z uruchomieniem własnego tokena cyfrowego, co nieuchronnie wiąże się z wysokimi kosztami rozwoju. Wprawdzie daje to firmie mniejszą kontrolę nad dalszym rozwojem tokena, ale jeśli nie jest to główny produkt firmy, kompromis może być tego wart.

Czego powinienem unikać podczas prowadzenia ICO?

Łamania prawa lub utrata zaufania inwestorów. Łamanie prawa to pierwsza i najbardziej oczywista rzecz. Kiedy masz do czynienia z pieniędzmi innych osób, musisz upewnić się, że nie łamiesz żadnych praw na każdym kroku, dlatego podczas przygotowywania kampanii zdecydowanie zalecamy skorzystanie z usług prawdziwego prawnika.

Następną najgorszą rzeczą po złamaniu prawa jest utrata zaufania odbiorców. Branża Blockchain jest nieuregulowana i pełna oszustw, więc uczestnicy są bardzo ostrożni. Wszelkie oznaki potencjalnie oszukańczej działalności będą służyć widzom jako ogromne czerwone flagi. Dlatego pozostawanie szczerym, ciągłe utrzymywanie kontaktu z autorami i informowanie ich o postępach w projekcie to jedne z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić dla swojej kampanii.